Thursday, September 13, 2012

-: Petua Untuk Memutuskan Hubungan Cinta :-

Assalamualaikum


Petua Untuk Memutuskan Hubungan Cinta

1. Jangan Ragu-Ragu - Ketika menyampaikan tujuan perpisahaan, sebaiknya anda mesti yakin dan tidak menunjukkan perasaan ragu-ragu kerana si dia akan beranggapan ada sesuatu yang disembunyikan atau dia ...
akan beranggapan ada pihak ketiga atau kekasih lain. Kadang-kadang ada pasangan yang tidak dapat menerima perpisahan itu. Sekalipun itu akan menyakitkan tetapi lebih baik daripada anda berpura-pura. Memang benar untuk memberitahunya sukar sekali, tetapi ia perlu disampaikan atau diberitahu sekiranya anda benar-benar ingin berpisah.

2. Berikan Dia Kesempatan Bertanya - Jangan terlalu emosi. Berilah dia kesempatan untuk bertanya apa salah dia terhadap anda, dan anda juga harus menjawabnya dengan jujur. Jangan pula menghindarinya kerana itu akan menyakitinya. Anda perlu ingat bahawa tidak perlu mengucapkan atau mengeluarkan kata-kata yang akan menyakiti hatinya.

3. Jangan Berubah Fikiran - Ketika melihat si dia menangis atau merayu, jangan sekali-kali berubah fikiran kerana hubungan yang berdasarkan atas belas-kasihan atau simpati akan membuat anda dalam keadaan serba salah. Jika memang benar anda tidak boleh atau tidak mungkin bersatu kembali, bulatkan hati dan jangan berubah fikiran kerana simpati.


 

Selamat Tinggal Kekasih
Ku ……

1 comment:

thanks sudi baca dan komen kat blog ni :)