Wednesday, September 19, 2012

-: 1st time ke Setia City Mall wit Dhia:-

Assalamualaikum

Hari ahad lepas tetibe mari mood nak jenjln
da lame xkua jenjln wondow shopping,kbtln plak adik yg duk jaga si bambam ai tu da nak balik ke tempat study dia,so bw la dia g Setia Alam Mall kat Setia Alam
Sabtu mlm tu plan nga kazen kat Meru nak jumpe kat sane
pg tu kua rumah agak awl la skit coz my kazen ajak bekpes same2...:)
aku ni da la buta jln..name je duk lame da kat shah alam,tp tetap xtau jgk bab2 jln ni
kalu org bw skali tu bukannye nak ingat
sempat la mkn buah langsat kat setia alam tu
aku ni kalu bab2 highway tu tetibe je jd penakut tahap gaban
xmau guna GPS,sbb salu sesat...sbnrnye GPS ni Guna Pun Sesat
suke buat org ssh sbnrnye...bw lalu jln mane tah..pastu tah pape
turn right,turn left..pastu abes sesat barat
marah btol kazen ai sbb sesat jgk even pon da bg plan...hahaha
sori ye pn Ina n en Ahzam..T___________________T



at las sampai jgk kat cni...hehehe
1st time ke SCM
xsangka besar n byk kedai jgk dlm ni



tempat dia lebih kurang 1u je..tp kat sni lg ok kot
aku suke kat sni..kat sni pon ade guess...huhu
yg penting big apple ade...hurey


korg tgk tu Dhia
laju je dia terkam menan tu
memula tu ade 2 org bdk cina duk main benda menan tu,..dia tetap nak naik jgk,so dia pon dgn brani g ctu n las2 korg tau dak bdk cina tu pon lari
so,dpt la dia naik
mula2 tu naik tp menan tu xjln la
lama2 tu dia mintak djuit nga ummi dia...hehehe


tgok tu  muka slamber Dhia...haahaha



meh2 mcm kete dia punye...buat dek je kami ajak jln2 ke lain


korg nampk tu...tangan kecik Dhia duk hulur mintak duit nga ummi dia
ummi dia pon jnuh la duk korek2 duit syiling yg ade celah2 wallet nak ckupkn singgit
memg ktorg xsimpan syiling dlm wallet..wat berat beg je...ngeeee



akhirnye ckupla singgit hasil dr kutipan syiling aku,adik n ummi dia...hahaha
tgok tu...pandai masuk duit sendiri korg tau dak
memg cerdik btol bdk zaman skg ni kn


masih lg xberjaya sbb duit xbrape nak lekat...hahaha


da oke tu aku cepat2 letak si bambam ni kat dlm kete tu
saje nak bg si bambam ai rs kete tu goyang...kekeke


Damia ni mane de takut...tp ms ni dia xbrape nak hepi sgtla coz dia ngantok


nampak jgk la keterujaan si bambam ni bile kete tu goyang2..hehehe


da lame skit mula la dia nak pegang sendiri
punye la sungguh2 dia peang stereng tu
tgok tu,aku lepas tgn dia...punye la kuat dia pegang :)


oke...da lepas layan Dhia main menan tu
skg jom jln2 plak
masuk kedai Vincci
aik...Dhia plak suh ummi dia try sliper warna yg dia rs cntik...hahaha
lepas2 satu satu dia amek bg ummi dia try
yg besnye sume kaler yg dia suh ummi dia try tu kaler yg cntik2..(^__^)


da xlarat nak dokong si bambam ni
aku letak je kat stroller
lenguh sgt2 bdn dokong dia...klu dokong dia,dia bukan reti duk diam pon
tgn dia nak mencapai benda je

syg sgt bju ni...baru skali pakai da nampak xmuat
beli tu pon mahal dr baju ai tau
suke tgok baju tu nga dia

da penat jalan,so kami benti jap makan2 kat papparich
ni i kami ber3
Apple juice adik aku punye
Lychee Soda ina punye
Lemon Honey aku punye


Curry laksa aku punye
ingtkn sesedap mcm kat papparich yg kat UO,tp hampeh
xsedap langsung
kat UO pekat gler kari dia


Prawn Mee
ni Ina & Dhia punye
aku xtau sedap ke x..aku xtry pon


Asam Laksa
ni adik aku punye
pon xsesedap yg kat UO
dala cair...xsedap plak tu


da lepas mkn tu,kami ke tempat air pancut plak sbb ahzam da tunggu kat stu
ms ktorg jenjln window shopping,ahzam xde...dia g jumpa kwn dia kat subang jap
tu yg dia xde ms kami mkn2
cntik jgk air pancut kat cni...kalu mlm sure cntik sbb tgok gbr kat blog eb memg nice la
ade lampu2...tgok2 air pancut


ms ni kami da nak balik
tp tetibe je ternampak bowling
ape lg..jom lyn bowling
ktorg amek  game je sorg coz ms ni blom solat Zohor lg
tgok tu...Dhia duk gletek kaki immu dia
saje nak bg ummi dia xleh baling bola...hahaha


wah...mcm pro jek
tp memg pro la jgk...tp xdela se'pro Shalin zukifli tu...hahaha
tgok gaya baling bola tu ade gaya la...aummmmmm
kalu aku main hentam je
bak kata ahzam
"ko ni nor baling bola lenggang lenggok mcm nak g pasar,tp strike jgk..."hahaha


ni turn adik aku plak baling...
banyak ke longkang..huahaha


si bambam ni kdg2 oke bising,kdg2 xoke
tgok kepenatan dia..bukan main syiok dia lena,sampai xsedar punye la bising dlm pusat bowling tu.
Alhamdulillah...selamat la skit kalu dia tdo,xdela dia nak kacau aku main.huhu


wah...seksi ahzam
tgok Dhia tu...suke sgt dia dpt gletek kaki ayah dia


hahaha...the bes part
ahzam baling bola sblm pin kene sapu lg
elok je dia baling,penghadang tu trun
gdbommmm terhantok bola kne penghadang tu
hahaha...siyes memg lawak gler
korg nampak tu..longkang sblh kiri ade bola merah tu..tula dia bola yg ahzam baling then terpelanting balik ke arah sni...hahaha


tgok tu...bdk kje tu g amek bola yg sangkut tu...hahaha
lawak gler
ktorg gelak sakan saje nak kne kn dia


hurey...kami ber4


kami lg


alaa...si bambam ni
time org nak snap pic,time tu jgk la dia nak menguap
kn da xcomey gbr...xsopan btol anak ibu sorg ni


ni plak dia tgok ke lain...hadoi
skg memg ssh ckit nak amek gbr dia...klu dia tgok kamera pon dia buat2 muka mcm2
notti tau dia


ni la result bowling kami ber4
hahaha...memg xplan langsung nak men bowling
dan ni la hasilnye
aku ranking 1st la dr 4 ni...even pon baling tah mcm pape je..huhu


asyik sgt ktorg main...duk tgh2 kami siap2 nak balik
cari2 Dhia,tgok2 rupa2nye Dhia da tertido kat sblh
hahaha...blh dia tdo mcm tu


lena plak tu dia tdo...Dhia2x...notti sungguh


las...sempt lg bergambar dpn bowling tu...Dhia memg lena sungguh


ms duk tgh jln2 nak balik tu..sempat lg aku snap2
kat cni ade cinemas tau dak
tp aku xmasuk la,aku xsuke sgt masuk wayang...ngeeee


ni ha...big apple
ni my peberet aku ni...Ina pon suke jgk donut ni
sbnrnye kami da blasah da donut ni 6 bijik sblm main bowling td...hehehe


ni pon peberet aku n adik
dia lg la hantu Guess
bulan ni saje 2 dia blasah handbag Guess
1 aku blanje dia sbb jg si bambam ni
n 1 lg kwn dia blanje kot


ni pon ade..suke2


ni aku xbrape suke
adik aku suke sgt Zara..tatau la ape yg besnye Zara ni
yg bdk pon ok jgk..:)


oke...da otw nak ke parking
hepi la si bambam ni dpt jln2
yela...aku skg bukanye salu jln sgt da pon
mls...leceh kn da ade anak kecik nak jln
mood mls tu da mai
disbbkn kesian duk terperap kat uma je ari2,so bw la dia jln2 tgok dunia lua..^__^


like son,like father...T___________T
luv u both damn much ... ♫♪

1 comment:

  1. eh baju bdk2 kat zara rasanya ok jgk tp aku x pernah beli pon, kak ipar aku pernah hehehe..
    weh hg dh mkn curry laksa ka? aku sethn lg baru mkn..
    aku tgk cantik jer bdn hg kurus g2 dh ok la

    ReplyDelete

thanks sudi baca dan komen kat blog ni :)