Tuesday, September 18, 2012

-: Dah pandai nak duduk-duduk :-

Assalamualaikum

Damia da besar da pon
skg da pon 6 bulan n da mula nak duduk2
memula tu duk tertenggek sblh punggung,pastu tgok2 dia da duduk elok je tp xstabil la ~ melelong...hehehe
1st dia duduk agak melelong jgk la skit...terhuyung hayang
aku duk prati tgok je,nasib tak terbalik ke blakang
dia terhumban ke depan je ms tu
brani btol dia ni...

si bambam ni ckup suke sgt kalu ibu dia ade kat umah
nak bergurau je kje dia
kat situ aku duduk,kat situ la dia nak duk
kalu aku sebok2 duk layan tab,dia plak sebok2 jgk nak tngok
bile tunjuk je gbr dia,trus snyum sorg2
klau tunjuk gbr dia nga ayah dia,lg la dia suke
bila aku kalih ke lain,mula la dia tarik2 tab aku...nak tgok gbr dia nga ayah dia
suke sgt dia tgok gbr dia sendiri


ni la kje dia
sampai2 je kat umah,trus nak mlekat kat aku
yela,mane xnye...da 1 hari kat umah bby sitter
aku penat2 pon layan la dia...kdg2 sampai tertido2 aku
ngantuk sgt kn











aku sbnrnye mls nak letak dia dlm walker ni
tp terpakse je bile nak wat kje kn
kalu dia kat bwh ssh skit...dia asek nak kejar aku je sampai ke dapur
abes la kotor baju dia...bukan ape,tkut ade rambut kat lantai je
dia bukan reti apepon lg...sume dia amek klu jumpa kat lantai tu
tp bile kat dlm walker ni aku aku asek nak menempik plak
dia bukan reti duk diam
letak mainan pon dia xlayan
nak mengemas aje kje dia...abes paper kat meja dia amek n koyak2..kan da abes bersepah klu dia koyak2 ketas


tgok la tu
punye la ganas dia,benda tu pon abes dia cabut2
bile aku cubit skit tangan dia,dia blh gelak tau dak
geram aku tgok muka dia bile aku cubit dia gelak....hahaha
notti kn si bambam ni


ade je kje dia nak klebek tu klebek ni...mcm2 dia buat





kan da jatuh benda tu


da tercari2 plak kat mane benda tu
pandai plak dia cari


haaaaaaa...da nampak da
ade kat bwh tu
"ibu...tlg amek benda tu kat adik jap"
nakal kn...


si bambam cuba utk duduk


yesssss...da berjaya
tgokla dia ni,brani btol
baru nak masuk 7 bulan da brani bangun nak duduk
dia brani jgk bangun berdiri gantung2 kat aku
dia memg tatau takut


terhuyong hayang da mcm mak nenek duk
dia sbnrnye xleh duduk lg.memula duk senget dlu sblh punggong,lame2 tu duduk elok tp xlame la..tp da sbb dia brani sgt bngun...tu la jd gtu
las2 gdbummm terhumban ke depan
naaa...padan muka,kn ibu da ckp jgn duduk

No comments:

Post a Comment

thanks sudi baca dan komen kat blog ni :)