Wednesday, August 15, 2012

-: Kek oh kek :-

Assalamualaikum

Ni cite lame..cite ni ms sminggu lebey sblom pose ritu
aritu ms my kazen (ina) duk ade kat Bangkok lg kami da janji nak buat kek same2,nak buat cupcake
memule tu dia suh aku sediakn sume brg2 nak buat kek
aku ni bukan reti nak buat kek2 ni
tgn  ni xde putar siput [betol ke]
so,aku pon sbr menunggu ina balek mesia
xbsr rasenye nak buat kek same2...
kat tmpt kje asek duk belek my resepi jela
duk search cupcake,moist cake,mcm2..
xtahan tu ade ht nak buat 3 jnis kek tu...hahaha
at last ina pon balek mesia..laki dia je kne balek bgkk lg
dia tnk ikut da sbb xlame lg da nak abes kje
so,dia amek kptsan nak duk mesia je nga Dhia [anak dia]
so,dia mai lepak2 kat umah aku 3h2m
maka bermula la kje kami
memula g giant cr brg2 kek,bekas2 sume
yela..mane la aku ade sume tu
xpenah buat kn
1st beli oven,bhn2 kek dan mcm2 la klu da g giant


beli oven yg murah2 je sbb takut xgune nnt...hahaha
biase la,jnis hangat2 taik ayam.huhu











beli oven ni smate2 nak buat kek ms tu je..hahaha
memg hangat2 taik ayam btol
nasibla beli yg murah je
aku ms tu jd ilang abes mood nak buat kek coz oven tu ms duk tgh pnskn tetibe bau somthing..bau mcm ade plastik terbakar
ina buke je pintu oven tu trus dia menjerit
ade bau somthing yg memedihkan mata
aku pon cemas la...trus stop n buang wyr
bukan ape,tkut meletop...huahaha
memasing muke hampa
last2 kol incit hubby cite kat dia...egheeeee
dia kata blh je guna microwave
da siap sume kn bancuh kek,takan nak buang gitu je
las2 tawakal jela jd ke x bile masuk dlm MW
ina tatau guna,aku lg la tatau guna
nak bkr dlm MW tu nak kne guna bekas bulat plak...adoi
lg la poblem nak kne tukar plak adunan kek tu


las skali masukn je la dlm MW ni
je ke x,blasah je
mood memg da ilang sume da

alhamdulillah jd
tp xde la sempurna elok da sbb da xde mood kn
cube tuk siapkn jgk










ni la dia hasilnye...
tuk permulaan bdk2 baru blaja mcm aku.hahaha:)
nnt lps raye nak try polo kelas buat kek kat bangi
nga kak zue kot..insyaAllah klu diberi kepalangan


##mane la tau kn kot2 ade rezeki nnt blh buke kedai cake..."Yusza cakesHouse" n "Yusza
boutique collection"...hahaha brangan je lebey.insyaAllah,kalu ade rezeki nnt wujudla tu##

No comments:

Post a Comment

thanks sudi baca dan komen kat blog ni :)