Friday, August 3, 2012

-: Jatuh katil???!!!!!!!!!! :-

Assalamualaikum

Tghr kmarin aku bersame2 kakak2 opis ke Jalan Taiping
opsssss...bukan ke perak tau,JT ni kat Klang jela...
kami ke memula tu pusing2 kat JT
try cari kain cotton tuk buat telekung raye
sadisnye,xde plak kain yg dicari...huaaaaa
tp,paling suke tgok byk2 booth jual2 baju raye
mcm2 ade
kuih raye,biskut raye,baju raye,tudung raye...sume ade
korg bw duit je,sume ade kat situ...mak ayah je yg xde kat situ..hahaha
da penat pusing2 kat kedai JT,sume kedai xde yg bkenan
so,kami beralih arah ke KAMDAR plak
masuk2 kamdar ingatkn blh la rest2 jap...cr tempat sjuk
umang ai...bepeluh2 kami kat dlm tu duk pilih kain
kata sorg bdk kje kat situ aircond da sminggu rosak....huuuuii
time tu da la tghr,kat lua pns terik,kat dlm ni pon pns yg amat
alhamdulillah...yg dicari da jumpe
rezeki kami nak beraye nga telekung baru utk thun ni
so,cepat2 suh bdk kje tu potong kain tu
aku amek tuk 3 pasang
1 utk mak aku
1 utk mak mertua
dan
1 lg tuk aku sendiri
sweetkn ^________________^


kain yg blom siap
tghr kmarin beli,pg ni Kak Miah da pepgi kol
suh naik amek telekung
aiiiikkkk....kmarin dia kata siap mgu depan
cepatnye dia jait...heheheh


semeter dia pon blh tahan jgk...
utk telekung aku beli 2 meter
kain dia memg cntik,sweet,sejuk
cotton japan


taraaaaaaaaa...da siap pon
mcm xcaye kn blh siap da
xtahanye siap ade manik2 lagi tu
nyempat tol kak miah ni menjahit


siap ade reben lg...hehhee
tq Kak Miah n tq kak Ton coz sudi teman g beli kain2 tu
sweet kn...blhla bg kat mak mertua esok
mlm ni cadang nak balik sane,esok ade ROTAVIRUS Damia sblm sampai 6 bulan
so,blhla skali buke pose reramai nga family incit hubby...:)

ni plak cite semalam
semalam aku tatau la nape ngantuk mata sgt2
lepas mandikn Damia,bg susu
aku pon cepat2 la mandi
sambil2 mandi  jenguk2 dia,mane tau kang jtuh katil kang
siap2 mandi,pkai baju
tgok Damia ms tu mcm nak tido sgt2 dah...aku pon manjakn dia skit..
tpuk2,selawat**nyanyi2 kecil gitu**
sambil2 tpuk dia,aku plak yg nak terlena
dannnnnnn....memg terlena sungguh aku
mcm mkn ubat ngantuk plak rasa time tu
memg xleh nak bukak mata langsung
ayah dia plak g masjid,solat isyak&trawih
pastu trus jumpe kwn dia katanye
syok2 terlena tu
tetibe tdgr
gdebuuuuuuung
hwuaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
tkjut tahap gaban aku
bile tgok2 Damia terlentang kat lantai
dia menjerit skuat ht
trus amek dia,dukung cepat2
tkut jd pape kn
haishhh...rs mcm ape tatau da ms tu
ms pgg dia tu aku rs mcm nak pengsan pon ade
rs mcm nak menggigil2,ketar pale2 lutut,nak rebah,nak terduduk sume ade...ape lg,aku2 pon nanges skali..huaaaa ^.^
xsangka plak dia blh panjat bantal yg aku duk sendal keliling dia
katil kami tu tinggi jgkla,ditambah plak tilam tu pon sedia tebal
amek dia cepat2 n dukung dia jap lps tu nasib la dia ok,da stop nanges
dia ni sbnrnye bukan jnis kaki nanges
klu nanges pon kejap je,pastu trus la dia snyum
alhamdulillah,nasibla xde pape
trus la kol ayah dia btau anak dia jtuh katil
ape lg..kne bebel la ibu dia...hurmmmm **cebikbibir**
pastu trus ckp pasni kite bukak la katil tu
bahaya,nnti jtuh lagi
Damia skg da kuat,bantal besar pon dia blh naik da

 
muka Damia baru lepas nanges jtuh katil




tgok tu...kecian kn
sampai klua airmata berjurai2 dia nanges,sedih nengok dia time tu
agaknye sakit + terkejut sgt la tu
kepala dia ade merah ckit

 
sampai tklua air idung..hurm


biler lelame ckit baru la dia ok
Damia ni cepat ok
biler dia da ok,bg susu skit
ms dia mnum susu tu sempat la aku iron bju kje jap
siap2 sume,angkat dia masuk bilik
thn kami tido trus
nak tunggu ayah dia balek memg lambat la,bek kami tdo dlu
so,xlame lps aku duk asek ulik2 dia
dia pon tdo...alhamdulillah xde pape
sayang kamu dik...^___________-


##arinitrasemcmbenciorglatataunapeakuponpelik1sttimejumpeorgmcmnisensitipsgtmcmhapetahmenyampahponademencilaorgmcmnimemgxlehkwnngaorglakalumcmtupangaidalalakiplakkuatjeleshaaaaaaaaaeloksgtlatukorg2tu##




No comments:

Post a Comment

thanks sudi baca dan komen kat blog ni :)