Tuesday, April 16, 2013

LiMa 13 pArT 1

Assalamualaikum


Alhamdulillah...tercapai jugak hajat aku nak g nengok LIMA13
da lame aku duk teringin nak pegi nengok ni.
kebetulan jugak en.suami kene standby kat dewan tu,aku ape lagi amek peluang yang adela...hehehe
sebenarnye en.suami dapat projek memasang aircond kat dewan LIMA ni...masa dalam proses duk menyiapkan pemasangan aircond ni pon aku n damia salu jugak turun langkawi
time en.suami busy tehn dia suruh aku datang sane je,aku terpaksa la datang sane
sambil2 jumpa suami,boleh bawa damia jalan2
tp kalu bercerita kat langkawi,sebenarnye xtau nak g mane pon
cuma aku nga damia duk pusing2 shopping kompleks,lepak2 kat pantai cenang,pastu duk la pusing2 kami 2 beranak nga kete
kalau kat langkawi aku biasanye duk hotel langkasuka je senang
bukan ape,sebab nak makan senang,trun bawah lobby je ade shopping kompleks,ade tutti frutti bagai...
kete plak kami xyah nak sewa2 dah...kete en.suami ade kat sane
so,kalu kesane kami naik kereta sendiri je...klu sewa boleh tahan  jugak mahal,nak2 lagi time cuti skolah
ari jumaat petang 29/3/2013 aku dengan nani kawan aku bertolak ke langkawi
kami naik teksi dari kota damansara ke LCCT
kat sane en.suami sedia menunggu weeeee



 

ni la bilik kami...kami hantam je ber4 satu bilik
time2 macam ni memang susah nak dapat hotel atau chalet



pagi esoknye kami pagi2 lagi bangun
bukan ape,takut jalan jammed je
mane nak mandi,nak siap2, nak bekpes lg
lambat2 nanti kang xdan pulak
aku bukan ape,damia ni bukan tahan panas
kalu panas2 nanti dia ngamok,malu aku nanti kalu dan dia ngamok
da siap2 mandi,bekpes then sebelon turun bagi damia minum susu dulu
isi minyak penuh2,jap lagi nak jalan...hehehe











tengok la gambar yang kat atas tengah2 tu
menguap dah si kecik ni...ngantok,tapi nak nengok
pandai plak dia nengok sampai ke atas...hehehe
time ni kami beli je payung kepala sebabnye takde payung yang besar tu
ni pon $15 tau
tapi yang kelakarnye bukan tutup kepala anak,yang tutupnye kepala ayah.anaknye tengah panas...miahaha





tengok muka damia yang kat atas sebelah kanan tu
merah macam hape dah...
kesian dia,tp nasib baik dia tak ngamok sangat masa tu cuma dia nak mamam jela
agaknye syok kot nengok kapal terbang banyak2
jet2 plak duk wat aksi kat udara
last2 terpaksa akur sebab dia nak mamam sangat dah
so,amek port kat bawah kapal terbang besar
buat susu dia then bagi dia mamam dulu...nyaman sebab angin laju je masa tu
cuma orang lain jela yang tatau panas agankye
tak putus2 berduyun2 manusia membanjiri padang


masa ni dorang brenti kejap,sambung lepas lunch pukul 2.30 ptg plak
so,kami pusing2 la kat dalam dewan ni
si nani plak duk pusing sorang2 dia,duk mencari free gift dari mane2 kampeni
then las2 dapat jugak aku join lepas damia tidur
en.suami dan staff dia duk sembang2 kat dalam bilik AHU sambil2 dorang standby
kat dalam bilik tu ade toto,so dapat la damia lelapkan mata jap
sori ye bang,ija bergambar dengan abang pilot yang nani cakap ensem ni...miahaha
tenkiu abang2 pilot sebab sudi sign kat foto ni...^_^





sebelah petang plaken.suami ajak g tengok kapal plak kat awana porto malai
kat sini pon jauh jugakla nak masuk tengok kapal2 tu
kat sane ade 3 kapal besar iaitu kapal dari bangladesh,phuket,tldm
umang aii...besarnye boleh tahan
lebih kurang pukul 4 petang plak ada show dari tldm
dorang buat pertunjukan dengan bot laju

 





Then ahad tu kami balik ke AS naik feri dr jeti langkawi ke jeti kuala kedah
sampai2 je jeti kuala kedah en.suami amek then terus balik umah mak mertua
masa otw balik tu,singgah beli laksa jap untuk balik makan same2 kat umah mak
sampai2 je kat umah,mak mertua masak nasi
nani berselera betol makan nasi dengan ikan pekasam
agak2 da tengah malam barulah kami balik rumah
dan keesokannya kononnye nak bawa nani naik menara alor setar
tapi tak jadi sebab damia demam
merah muka dia sebab panas sangat kat sane kot
tula,maknye xcited sangat nak tengok LIMA
balik tak pasal2 anak demam...hehehe
sebelom bawa damia g klinik
sempat singgah makan laksa ikan sekoq kat depan opis en.suami
makan cepat2 then terus bawa damia g klinik.



2 comments:

  1. rajin hg p tgk lima.. panas skrg nih.. anak2 aku pon dok berselang seli lagi demam huhuu....
    weh, muka brather yg kapal tue aku tk dh nmpk mcm adik bradik jerr bila posing ngan hg hahhaa

    ReplyDelete
  2. seronoknya.teringin gak nak pi LIMA kat langkawi tu.

    ReplyDelete

thanks sudi baca dan komen kat blog ni :)