Friday, December 7, 2012

Tinggal kenangan

Assalamualaikum


Da lamekn aku xbuat n3,da rs mls mls sgt2 da nak berBW...tatau la nape tetibe plak jd mls semcm
ni kisah mgu lepas ms cuti wiken

incit hb saje ajak teman dia ke sabah...sbnrnye dia ade game
dia nak men golf nga bos dia kat sane,so dia ajak teman la
kbtln ms tu adik2 aku ade kat umah,so incit hb pon ajak ler g skali sambil jenjln kat sane
pdhalnye dia saje nak bw adik aku sbb ms dia main golf nnt aku blh jenjln nga adik aku

aritu kami ber2 berpaddle pop..ngeee,sweetkn?ahaks


ktorg duk hotel Le Meridien Kota Kinabalu
ni view dr dlm bilik ktorg...memg bes abes ah
sbnrnye bos incit hb yg tlg book kn tuk kami guna rates gomen...hehehe
dr bilik nampak Sutera Harbour


nampak pulau2 kat dpn pg2 lepas solat subuh aku trus kat cermin tu tgok org duk kalut2 jual ikan kat tempat lapang tu...btol2 diblkg pasar kraftangan
klu dlu2 org panggil pasar tu pasar pilipin...hehehe



Damia khusyuk btol duk tgok org tu duk buat show
kbtln jgk ms ni dia dah ngantok sgt2 dah...tp dia gagahkn jgk tgok show tu
opkos la nyotnyot tu kene lekat kat mulot dia nak bg dia tanak nanges
klu x,dia nak ngamok jek ms ni sbb dia da ngantok
mmg ramai org ms ni

haa....damia duk tgok show ni la
org tu duk main ular
dia kn xpnh tgok,tu yg dia btol2 khusyuk ular tu
tp part yg burung tu dia plg suke tgok sbb kalerful kn
merah suke la dia
aku mati2 ingtkn kelvin tu org lua,rupa2nye org dorg jgk
pttla dia slamber mcm xmarah jek terjatuh dlm kolam tu
mmg lawak gler ms tu...hehehe






lepas show tu,sempat kami snap gbr dkt2 ular tu
ular ni jnis ular albino
ms dorg duk tgh2 show tu,dorg ade jgk naik kat tempt penonton..dia siap lalu depan aku lg
aku ape lg...lari lintang pukang la
aku ni kn bangsa penakut segala binatang..ngeeee
pecah rahsia kn...:)

kami...


kami lg....


dan kami lg...


dengki,nak jgk tarik spek ibu
nnt ibu blikn spek baru tuk adek eh










suke sgt dia mkn eskrem tu sampai comot2 mulut dia
tgok r tuh,duk prati lg eskrem tu...duk tunggu org bg lg




salah 1 hobi damia,suke sgt dia koyak2 tisu


ni la spek mata kesayangan aku
baru pkai brape kali jek,dah ilang
topi tu pon ilang jgk
alkesahnye ms balik dr KK,ms tu kami kat epot LCCT duk tunggu incit hb g amek kete
ms tu da pkul 1030mlm,damia pon da ngamok2 nak mamam
aku lak ngantok gler coz penat sgt kn...
adik2 aku pon duk sabar nunggu kete sampai
lepas2 buat mamam damia,elok jek ms tu jgk kete sampai
aku mnonong jela angkat damia trus masuk kete
beg2 sume adik2 n incit hb yg duk angkat
xsangka plak beg galas aku tertinggal kat kusi tu,mmg xprasan langsong
balik2 sampai umah pon xprasan lg
mmg terdetik diht nak amek duit dlm beg tu,tp da penat sgt...besok jela
pepagi lepas solat subuh tu,aku terdetik nak amek duit dlm beg tu
alangkah terkejutnye aku bile cari2 beg tu xde
2x trun tgok kat kete,tp mlgnye mmg da xde
mmg kompom tertinggal kat epot lcct
hurmmmmmm...mmg xde rezki kami
dlm beg tu duit ade dkt 1k jgk la,spet mata ksygn aku,topi damia,brg2 lain
dan yg plg penting,kamera sony yg pnuh gbr2 kenangan kat sane...huaaaaaaaaaaa
dlm beg tu pnuh baju2 baru yg kami belik kat sane tuk sdare2 sbgai cenderahati
lpstu cpt2 aku mandi n bergegas ke epot nak dptkn balik beg tu kot2 ade rezeki kami
tp alangkh kecewanye mmg da xde...tanye kat kaunter pon xde,balai pon xde...buat report,then trus balik dgn prasaan hampa,sedih.
incit hb cube tuk tngkn prasaan aku
katanye,xpela nak wat cemane da xde rezeki
tula,len kali ht2.sblom tinggal tempt tu tgok btol2 takut2 ade brg2 tertinggal
dptla 1 pengajaran buat aku yg slalu plupa ni ^,^


tinggal kenangan...hukhuk
xpela dik,nnt kite balik AS kite bli lg topi tu
harap2 ade lg topi tu kat kdai tu kn..
spek mata tu syg btol sbb aku beli ms nak g umrah ritu..dlm kenangan


ms ni g amek ayah kat sutera harbour
dorg main golf kat sni










lepas sampai2 je kat meja bwh pokok tu,ktorg buka bekal nasi lemak n fresh milk yg beli kat kundasang kmarin tu...hehehe
kite sebok nak mkn nasi,dialak sebok nak mamam...
tgok r tuh,siap pkai baju tido lg
aku saje bg dia pkai bju tido sbb tanak bg lengan pendek tkut nnt sunburn plak
da la dia sawo matang,kang lg itam manis plak jdnye klu sunburn kat pantai


cemane ikan nak mari kalu dia duk tepok air tu...haishhh
dak kecik ni nak kene ni...menjerit2 dia hepi sgt dpt main air


kemain hepi lg dia dpt main air
tambah plak kwn2 ramai,lg la dia sonok dia
lg menjerit2 dia bile ikan mari ramai2 dkt dorg
bukan main ssh lg ikan2 nak mari dkt2 dorg sbb bg roti je ikan mari ramai2
xsempat ikan nak berkumpol btol2,abes berterabor lg sbb damia duk tampar air
ms ni aku lak jd tukang amek gbr je
mls nak trun,aku takut sunburn...da la xbw losen uv


minah saleh sorg ni org duk sebok mandi manda,dia lak sebok nak tido
ngantok sgt la tu
sblom tdo tu smpt jgk dia main pasir pantai tu...see,kat muka dia ade pasir


berselipar jepon biru tettt...


Da nak fly balik kl...
bye2 abg razak...nnt mgu depan jumpa kat kl T___T
bye KK,next year aku dtg lg....eh,mmg tiap2 thun aku akan sampai ke KK.G KK utk mkn butterprawn...T________________________T



No comments:

Post a Comment

thanks sudi baca dan komen kat blog ni :)