Friday, December 21, 2012

HaNcUR bErdeRa! Vs cOklAt Mo!St KukUs

Assalamualaikum


Semalam ms tgh drive otw balek kje,tetiba terpikir plak nak try buat kek pisang...ouchh
kek pisang giteww...
malu plak nak cite kang tua2 baru nak try buat kek pisang,budak2 skolah pon reti buat kek pisang,ni kang budak xreti nak buat.
xkesahla reti buat ke xreti buat kn,janji ade ade keinginan nak mencuba...hehehe
sblom sampai umah,sempat singgah kedai runcit kat depan tu beli pisang & ikan skit tuk dgoreng mkn malam...huhu
sampai2 umah da pkul 6.35ptg,so da agak lewat ckit klu nak truskn buat kek tu
jadinye aku amek pluang la layan my little princess aku ni jap sblom nak solat magrib
tp sblom tu sempat jgk la aku siap2kn bhn2 kek letak atas meja siap,nanti kang senang kje aku trus campur2 je
okla,magrib pon da masuk waktu...so cepat2 aku g ambek wuduk & then trus  solat
nak cepat cemane pon 1 thing yg aku takan lupa ngaji dlu...alhamdulillah sempat ngaji sblm nak truskn kje memBAKING...hehehe
duk tengah2 ngaji,tetiba lak si kecik masuk bilik,dia kalu masuk bilik mesti nak panjat2 aku jgk,pastu mula la dia nak tarik2 quran kat tangan aku.
Da aku xbg,dia pon beralih arah mencari ape kje yg dia bley buat
dia skg memang tangan dia cepat btol amek benda
xsempat aku nak suh adik aku amek dia bw main kat lua,tetiba PANGggggg....hancuer berderai abes powder aku..hukhuk
sadis...seb baik la bedak tu da tinggal ckit masa berderai tu...dia dgn muka xbersalah pandang aku tunduk & kluar dgn sendiri jek...hehehe,notti kan dak kecik tu...




haa....ni la dia jadinye lepas jatuh hasil dari tangan dak kecik tu tarik kat atas meja solek...alahai,nampaknye nak kne claim yang baru dgn ayah damia la ni...hurey...dptla aku bli yg baru... **mukasedeyyangpenuhkasihsayang**




ni plak kes pg ni,aku macam biasa la pagi2 bangun solat subuh dlu baru mandi nak g keje...da biasa ari2 macam tu...hehehe
skang pagi2 pkul 6 dia yg bangun dulu sblom aku,..hehehe,blom bunyik jam lg dia akan bangun dlu.Dia skg da bangun mintak susu
aku tau sgt da tektik dia,klu dia bangun & bunyi mcm dia nak nages skit2 tu maknanye dia nak susu.Lg satu kalu dia bangun n dia trus isap bucu bantal dia kuat2 tu maknanye dia btol2 nak susu la tu...ngeee
ms ni aku tengah2 siap pkai baju nak g kje
dia mcm biase aku akan bg dia susu & letak dia depan tv bg tgok bbyTv dia dlu...kang klu x,dia nak berbelit kat kaki aku je nak suh dokong dia..hahaha
nampak mcm baik punye kang....ni kes lepas mnum susu,asek sgt duk nengok karton kat tv.Nampak x kat mulut dia tu da ade puting.Sebenarnye puting tu aku da letak kat atas meja tv tu...aku mmg xprasan btol bile mase dia bangun amek puting tu...aku tengok2 da melekat kat mulut dia...hehehe,notti kan dak kecik ni
da pandai bangun amek sendiri...cerdik btol otak dia skg....muahhhhhhh




tu dia...elok duduk ,comel jek kan...hahaha
dgn puting duk bertempek kat mulut & dgn bantal busuk dia kat tangan
bile aku panggil nak snap gambar,boley dia wat dek je...hahaha.padan muka
opsssss...oleh kerana nak snap gbr dia yg comel yg dah pandai amek puting dia kat atas meja tv,abes tempe aku hangit...hehehe
so,arini bawa la bekal nasi kicapberlaukkan tempe goreng hangit...muahahaha
sempat la bawa ckit kek coklat moist kukus & kek pisang yg xbrape menjadi kat opismate aku...ngeee,bagi dorang rase skit sorg



meh try sorang skit kek yg xbrape nak menjadi ni...kek budak2 baru blaja,hahaha


1 comment:

  1. rajin jgk hg yerr..
    weh esok myb eb nak mai umah aku ehhehee... :)
    meh arrr.... (bagai dekat aku dok ajak hg )

    ReplyDelete

thanks sudi baca dan komen kat blog ni :)